AIRIN’S DIARY

It’s about my ordinary life, my crazy thought and my unforgatable past…..

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, May 1, 2008

Filed under: Uncategorized — tuffah7 @ 4.16

assalamualaikum wbt…

fikiran aku begitu tertekan bila fikirkan exam yang mendatang ni..niat dihati ingin je drop add math..tp pesanan jue, buat mind map..belajar pelahan2..insyaAllah aku buat apa yg terdaya..hari ini ditakdirkan hari yg membuat aku menangis..tekanan hidup dalam keluarga buat aku makin x terkawal diri aku..T.T..aku makin rasa tertekan, xde perasaan dan kerap sakit kepala..huaaa…kenapa setiap kali air mata aku menitis selalunya disebabkan keluarga?..:( sedih bila aku fikirkan balik ttg ni.. 3 kali aku pergi kaunseling hanya sbb hal ni..memang tanggugjawab aku tehadap keluarga amat berat sekali..sehingga kadang kala terganggu emosi aku utk fokus dlm pembelajaran..mungkin sejak aku darjah 4 aku boleh mengawal perasaan ni, tp makin lama makin berat dlm otak aku ni..aku xtau nak luahkan kpd siapa lg..aku tahu nasihat yg akan diberi hanya lah sabar..ye! 7 tahun aku besabar, sehingga kini aku tak larat..tak berdaya lg nak kawal perasaan ni..mungkin aku xsetabah org lain, yg mampu hadapi dugaan mcm ni..tp aku, dah xlarat lg..aku dah hampir putus asa utk teruskan hidup..mujur Allah itu Esa, Dia tunjukkan aku ayat2 Al Quran dan hadis2 ttg hal ini..ye, mmg byk membantu aku, tp aku tak boleh menipu hati aku lg..7 tahun aku tipu diri aku, buat xtau dengan keadaan keluarga aku..tp hari ni, aku rasa terlampau tertekan sgt..ape yg patut aku buat lg..mungkin terlampau digelumangi dosa akan keluarga ini..apa yg patut aku nasihatkan kpd kedua2 ibu bapa ku?..aku sayang mereka..aku tahu mereka sayang kan aku jugak..tp mereka lupa bahawa Allah itu yg patut disayangi lebih dari sesiapa..mereka lupa itu..mungkin sbb ini..apa yg patut aku luahkan lg kpd ibu bapa aku?…huhuhu…setiap malam air mata aku kpd mereka tdk pernah lepas.. knp? aku tahu, adik aku turut mengeluarkan air mata ttg kehidupan kami ini.. dia pun tertekan dengan hidup dia..tp dia masih anak kesayangan ibu..aku xkisah jika tdk pernah jadi anak kesayangan ibu aku atau ayah aku..tp cuma aku perlu kasih sayang dengan perhatian yg secukupnya..hidup ni banyak dugaan..ustazah pernah bg tahu yg hidup tanpa ujian adalah dlm hidup yg salah..pasti mereka xdapat hidayah dr Allah..aku bersyukur krn Allah masih bg aku hidayah..Dia masih sayang dekat aku..Dia masih kisah tentang aku, walaupun aku bukan hambaNya yg soleha..apa yg aku mampu hanya berdoa agar tergolong dalam hambaNYa yg soleha..dan menjalankan kewajiban aku..

aku berharap aku dapat kuatkan semangat..dpt hilangkan rasa penat aku utk menjalani hidup ni..doa kan aku agar berubah keadaan keluarga aku ni..T.T..

wassalam

 

jue^^

Filed under: Uncategorized — tuffah7 @ 4.16

 

assalamualaikum wbt..

post kali ni aku tujukan kat sahabat yg aku sayang sangat2…huaa..post ni utk jue… tadi aku bukak YM, tiba2 nampak jue on..aku tegur la dia..tiba2 die bg taw.. yg die permohonan die msok ke sekolah baru dah diterima…waaaa…aku terblurr kejap..tiba2 termenangis…T.T..hilang lg sorang kwn yg aku sayang..sob2..jue, will be miss u..huhu..anaz pergi, yusz pergi, chong pergi, kini jue pulak..T.T.. tinggal lah aku, awin dan akeem..waaa…sayang sangat kat ko jue..xpnah aku rapat ngan kwn YM serapat ko..

ingat lagi time aku kenal jue kat fs..masa tu aku xbrapa rapat dengan jue lg..bila kat malakat baru kami rapat then sampai ke YM..selalu conf same2..jue selalu bg semangat kat aku, selalu jadi cikgu aku…huaaa…byk nye jasa jue dekat aku..sob3..dalam byk2 kawan YM..aku mengaku aku paling senang dengan jue and fisa..dorang ni yg dorong aku sampai aku jadi mcm sekarang…dulu jahil aku ttg agama..sekarang,, dorang byk membantu aku…waaaa…sekarang fisa dah ade dekat asrama..sekarang jue pula..huuhu..xpe r..harap korang kat sana nanti belajar elok2..T.T..semoga kita bertemu nnt…insyAllah kalau panjang umur..sob3..

sunyi la malakat nnt tanpa jue, sape nak buli mizi, sape nak buli akiem, sape nak buli fawwaz…huaaa…yg penting sape lg aku nak mengadu…sob3…jue, thx byk2..semoga ko berjaya kat sana..sob3..

-vids ni utk ko..lagu fav aku:D- sayang ko…huuhu…

wassalam